رنگ مو چقدر باید روی سر بماند؟

در این مقاله چه چیزهایی یاد می گیریم؟

رنگ کردن موها یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای ایجاد تغییر در چهره است که به زیباتر شدن ما کمک می‌کند و به همین دلیل رنگ مو یکی از اقلام پر مصرف آرایشی است که افراد زیادی با آن سر و کار دارند. استفاده از رنگ‌ها معمولا کار پیچیده‌ای نیست و با رعایت چند نکته می‌توان رنگ کردن موها را در خانه انجام داد. استفاده از دستورالعملی که داخل جعبه‌ی رنگ مو قرار دارد بسیار به ما کمک می‌کند تا بدون رفتن به سالن‌های زیبایی بتوانیم موهایمان را رنگ کنیم. اما بعد از ترکیب رنگ و اکسیدان ممکن است سوالاتی مثل ” رنگ مو چقدر باید روی سر بماند؟” یا “اگر رنگ مو بیشتر روی سر بماند تیره‌تر می‌شود یا روشن‌تر؟” برای شما پیش بیاید. زمانی که رنگ روی موهای شما می‌ماند بسیار مهم است. درواقع نتیجه‌ی رنگ، علاوه بر ترکیب رنگ و اکسیدانی که استفاده کرده‌اید به این زمان هم بستگی دارد و نکته‌ی مهم‌تر این‌که ماندن طولانی مدت رنگ بر روی سر ممکن است باعث آسیب جدی به موها بشود. اگر رنگ زودتر از زمانی که نیاز دارد شسته بشود نتیجه‌ی دلخواه را نخواهد داشت و از طرف دیگر ماندن بیش از اندازه‌ی رنگ بر روی موها ممکن است موجب تیره‌تر شدن یا روشن‌تر شدن بعضی از لایه‌ها بشود. هرچند قانون کلی وجود ندارد و عواملی مانند جنس مو، رنگ پیش زمینه و رنگی که اکنون استفاده می‌کنیم بسیار مهم است اما می‌توان گفت رنگ مو باید تقریبا 30 تا 40 دقیقه روی سر بماند و اگر تار موها نازک‌تر هستند بهتر است پیش از 30 دقیقه ( بعد از حدود 10 دقیقه) موها شسته بشوند.

رنگ مو مشکی چند دقیقه باید روی سر بماند؟

برای مشکی کردن موها در مرحله‌ی اول رنگ سیاه را با اکسیدان مخلوط کرده و به سرعت روی موها قرار دهید. توجه به دو نکته در این مرحله ضروری است: اول این‌که سرعت عمل بسیار مهم است و نباید بین رنگ کردن قسمت‌های مختلف سر فاصله بیفتد. نکته‌ی دوم این‌که بهتر است رنگ کردن را از ساقه‌ی موها شروع کنید و 10 دقیقه‌ی بعد ریشه‌ی موها را رنگ کنید. وقتی تمام سر به رنگ آغشه شد 30 دقیقه صبر کنید و در مرحله‌ی دوم مقداری رنگ مشکی خالی (بدون اکسیدان) روی تمام موها بمالید و 15 دقیقه بعد سرتان را کامل بشویید.

رنگ مو روشن چقدر باید روی سر بماند؟

روشن کردن موها به همان نسبت که جذابیت و زیبایی بیشتری دارد دقت و مهارت بیشتری هم لازم دارد. روشن‌تر کردن موها به راحتی تیره‌تر کردن آن‌ها نیست زیرا همه‌ی موها رنگ روشن را به راحتی نمی‌پذیرند و لازم است با تکنیک‌های مختلف ابتدا شرایط را برای این کار فراهم کنیم. روشن‌کننده‌های موجود در بازار یک راه حل ایمن برای روشن کردن موها هستند. به این صورت که ابتدا به کمک روشن‌کننده‌ها رنگ طبیعی مو شکسته می‌شود و سپس می‌توانیم از رنگ موهای روشن استفاده کنیم. وقتی رنگ روشن روی موها قرا گرفت حدود 30 تا 45 دقیقه منتظر می‌مانیم و سپس سر را به صورت کامل می‌شوییم. توجه داشته باشید که رنگ‌های روشن را نمی‌شود به حال خودشان رها کرد. بعد از گذشت حدود 15 دقیقه‌ی اول لازم است که موها مرتب چک بشوند تا علاوه بر جلوگیری از آسیب ، در صورتی‌که به نتیجه‌ی دلخواهمان رسیده‌ایم موها را کامل بشوییم.

لیلا سلامی
لیلا سلامی

متخصص کراتین سالن زیبایی سانا اصغری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چجوری میتونم کمکت کنم؟
ارسال پیام