چند روز بعد از کراتین میشه موها رو رنگ کرد؟

چند روز بعد از کراتین میشه رنگساژ کرد
در این مقاله چه چیزهایی یاد می گیریم؟

کراتین ماده‌ای است ک به صورت طبیعی در موهای ما وجود دارد و باعث صاف و سالم بودن موها می‌شود. اگر موها به دلایلی مثل دکلره کردن، آلودگی هوا یا استفاده‌‌ی مداوم از سشوار و اتوی مو کراتین خود را از دست بدهند به مرور زمان خشک، شکننده و بدحالت می‌شوند. هدف از کراتین کردن مو جبران کراتین از دست رفته و بازگرداندن سلامت به موهای آسیب دیده است. درست است که بعد از کراتین مو، موها دوباره لخت و ابریشمی می‌شوند اما در کنار این محاسن، کراتین تراپی معایبی هم دارد. یکی از این معایب محدودیت در رنگساژ کردن موها است. وقتی موها کراتین می‌شوند یک لایه‌ی محافظتی بر روی مو قرار می‌گیرد تا بافت آسیب دیده را ترمیم کند و همین لایه مانع از رنگ گرفتن کامل موها می‌شود. هر چند توصیه‌ی ما این است که پیش از کراتینه کردن موها درباره‌ی رنگ کردن یا رنگساژ موها تصمیم گیری کنید اما اگر یکی از افرادی هستید که برای رنگساژ کردن موهای کراتین شده‌ی خود تردید دارید این مقاله برای شما مفید خواهد بود و خواهید فهمید که آیا بعد از کراتین میشه رنگ کرد؟ چقدر زمان نیاز است و بهترین زمان ممکن کی است.

چند مدت بعد کراتین میتونم رنگساژ بزنم به موهام؟

ابتدا بهتر است به این سوال پاسخ بدهیم که رنگساژ چیست؟ رنگساژها شامپوهای خاصی هستند که از ترکیب رنگ‌های مختلف به دست می‌آیند. حتما ترکیبات مختلف رنگساژها را در فضای مجازی و اینترنت دیده‌اید. معمولا موهای دکلره شده بعد از چند بار شستشو رنگ و درخشش اولیه را از دست می‌دهند و به رنگساژ مجدد احتیاج دارند. استفاده از رنگساژها بسیار ساده است و هرگاه احساس کردیم موهایمان رنگ دلخواه و زیبایی اولیه را ندارد می‌توانیم در منزل این کار را انجام بدهیم اما اگر موها کراتین شده باشند شرایط کمی تغییر می‌کند. رنگساژ موهای کراتین شده باید حداقل با فاصله‌ی زمانی دو هفته انجام بشود در غیر این صورت نتیجه‌ی رضایت بخشی نخواهد داشت.

کراتین مو باکیفیت

فاصله زمانی میان کراتین و رنگساژ چقدر باشد؟

اگر به هر دلیلی می‌خواهید رنگ موهایتان را بعد از کراتینه تغییر بدهید چاره‌ای جز صبر کردن ندارید. رنگساژ کردن موها بلافاصله بعد از کراتین کردن به دو دلیل کاملا اشتباه است. اول این‌که به دلیل وجود مواد کراتین روی سطح موها، نتیجه‌ی کار رنگ یک دست نخواهد بود. ممکن است لایه‌هایی از مو تیره‌تر و قسمت‌هایی روشن‌تر باشند. دلیل دوم این‌که رنگساژها اثر کراتین تراپی را از بین می‌برند و موها دیگر لختی و شادابی قبل را نخواهند داشت. ‌می‌توان این‌طور نتیجه گیری کرد که بهترین زمان برای رنگساژ موها قبل از کراتین کردن است و اگر مجبور به رنگساژ بعد از آن هستید لطفا عجله نکنید. پیش از پایان 2 هفته موهای شما آمادگی لازم برای رنگساژ را ندارند. بعد از دو هفته می‌توانید با خیال راحت رنگساژ مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید و هم‌زمان با رسیدن به رنگ یک‌دست، ماندگاری کراتین خود را تضمین کنید.

نحوه استفاده از شامپو رنگساژ پس از کراتینه کردن

شامپو رنگساژ همان رنگ موی رقیق شده است که با ایجاد یک لایه رنگ روی موها آن‌ها را پررنگ‌تر و درخشان‌تر می‌کند. هر چند رنگساژها باعث افزایش میزان رنگ‌دانه‌ها و در نتیجه درخشش موها می‌شود و در تیره‌تر کردن موهای بلوند موثر است اما استفاده‌ی زیاد از آن‌ها باعث خشکی مو شده و از طرف دیگر روی موهای دکلره نشده بی‌تاثیر خواهند بود. با همه‌ی این توضیحات استفاده از رنگساژها با طیف رنگی گسترده طرفداران زیادی دارد که به دنبال ایجاد تنوع در چهره‌ی خود هستند. استفاده از رنگساژها به نوع محصول و برند آن‌ها بستگی دارد که معمولا به صورت کامل روی بسته‌بندی رنگ نوشته شده است اما روش کلی زیر معمولا برای انوع رنگ قابل استفاده است:

  1. ابتدا یک کاسه‌ی پلاستیکی بردارید و با توجه به حجم و کوتاهی و بلندی موها مقدار مناسب رنگ را داخل آن بریزید
  2. مقداری آب به رنگ اضافه کنید تا کمی رقیق‌تر بشود
  3. برای جلوگیری از رنگ گرفتن دست‌ها و به خصوص ناخن‌ها از یک دست‌کش پلاستیکی استفاده کنید.
  4. تمام موها را به رنگ آغشته کرده و به آرامی ماساژ دهید.
  5. پس از گذشت حدودا 6 دقیقه موها را با آب بشویید
  6. برای حفظ دوام رنگ، حداقل تا 48 ساعت برای شستن سر از شامپو استفاده نکنید.

چند روز قبل از پروتئین تراپی میشه رنگ کرد

ما همیشه توصیه می‌کنیم رنگ مو را قبل از کراتین تراپی و پروتئین تراپی را انجام دهید. پروتئین تراپی و کراتین تراپی روی موهای رنگ‌شده بهتر عمل می‌کند، علت آن این است که لایه کوتیکول مو باز است، در نتیجه مواد کراتین و پروتئین می‌تواند راحتتر به داخل ساختار مو نفوذ کند و رنگ آن را باز می‌کند. رنگ کردن موها درست قبل از کراتین تراپی بهتر است، اما باید در نظر داشته‌باشید که ممکن است در طول کراتین تراپی و پروتئین تراپی، رنگ موها کمی روشن‌تر شود. بهترین حالت این است که حداقل دو هفته پس از رنگ کردن موهای خود صبر کنید و سپس آنها را با یک کراتین و یا پروتئینه کنید. به این دلیل که هنگام اتوکشی در کراتینه موها، رنگ مو محو و ناهموار می‌شود، اما اگر صرفا می خواهید پروتئین تراپی کنید و نیازی به اتو شدن موهایتان ندارید، کافی است بین رنگ کردن موها و پروتئینه کردن آن، 2 الی 3 رو فاصله در نظر بگیرید.

کراتین مو کوتاه

کراتین مو در سالن زیبایی سانا اصغری

**برای رزرو نوبت کراتین مو در سالن سانا اصغری با شماره 02126115007 تماس بگیرید.**

**آدرس سالن سانا اصغری:** کامرانیه شمالی نبش لواسانی غربی ساختمان بالای بانک پارسیان یا (ساختمان شماره یک کامرانیه)ط ۲ واحد ۱۰ سالن زیبایی سانا اصغری

**با کراتین مو در سالن سانا، زیبایی موهای خود را تضمین کنید.**

لیلا سلامی
لیلا سلامی

متخصص کراتین سالن زیبایی سانا اصغری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چجوری میتونم کمکت کنم؟
ارسال پیام