کراتین سرد بدون اتوکشی

کراتین مو
در این مقاله چه چیزهایی یاد می گیریم؟

کراتین سرد یکی از روش‌های پرطرفدرا احیای موهای آسیب دیده است اما سوال این است که کراتین چیست ؟ کراتین پروتئینی است که به صورت طبیعی در موهای شما وجود دارد و باعث شادابی و درخشندگی موها می‌شود. بافت پروتئینی کراتین به دلایل مختلف مانند دکلره کردن و استفاده از ابزارهای حرارتی مثل سشوار و اتوی مو شکسته می‌شود و موها به مرور زمان شکننده، خشک و بد حالت می‌شوند. کراتینه کردن به معنای تزریق این پروتئین به موها و در نتیجه ترمیم بافت آسیب دیده‌ی موها است. اما این روش معمولا به وسیله‌ی اتوهای مو با حرارات بسیار بالا انجام می‌شود تا علاوه بر این‌که کراتین را به عمق مو برسانند به صافی موها هم کمک کنند. این حرارت بالا ممکن است خودش باعث آسیب به بافت کوتیکول مو و خشک‌تر شدن موها با گذشت زمان بشود. اگر می‌خواهید کراتین از دست رفته‌ی موهایتان را جبران کنید اما سلامت موها از صافی برایتان اهمیت بیشتری دارد و حاضر به استفاده از حرارات 450 درجه روی موهایتان نیستید این مقاله برای شما مفید خواهد بود.

انواع روش های کراتینه مو

کراتین مو به دو روش انجام می‌شود:
کراتین گرم با استفاده از اتو: در این روش مواد کراتینه با استفاده از اتوی مو با حرارات بسیار بالا به موها وارد می‌شوند. این روش باعث صافی بالا در موها می‌شود و بادوام و ماندگار است اما نکته‌ی مهم این‌که استفاده از اتو برای موهای آسیب دیده و اصطلاحا دمیج مناسب نیست و اگر آسیب موهای شما به هر دلیلی زیاد است استفاده از اتوی داغ ممکن باعث خشکی و شکنندگی بیشتر بشود. برای این‌که بدانید موهای شما تحمل حرارت بالای اتو را دارند یا خیر حتما قبل از انجام کراتینه با یک فرد متخصص مشورت کنید.
کراتین سرد بدون اتو کشی: اگر می‌خواهید بدون استفاده از اتوی مو و با یک روش ملایم‌تر موهای خود را کراتینه کنید می‌توانید از روش کراتینه سرد برای شما مناسب است. این روش را می‌توانید در خانه و به تنهایی انجام دهید اما توجه داشته باشید که کراتین سرد باعث صافی و لختی موها نمی‌شود و تنها خاصیت ترمیمی و احیاکنندگی ساقه‌ی مو را دارد.

بهترین مرکز کراتین مو در اندرزگو

مقایسه کراتین سرد و گرم

کراتین سرد و گرم هر دو با هدف ترمیم موها انجام می‌شوند اما با هم تفاوت‌های اساسی دارند که مطالعه‌ی آن در انتخاب بهتر به شما کمک می‌کند.
در ترکیب موادی که درکراتین گرم استفاده می‌شود ماده‌ی سمی فرمالدئید وجود دارد. این ماده باعث صاف و لخت شدن موهای شما می‌شود اما برای زنان باردار و شیرده بسیار خطرناک است. کراتین گرم به وسیله‌ی اتوی مو انجام می‌شود و حرارت بالای اتو کمک می‌کند تا مواد به عمق موهای شما نفوذ کرده و ماندگاری صافی و لختی موها بیشتر بشود. اما کراتین سرد فاقد ماده‌ی فرمالدئید است و از مواد طبیعی در ترکیباتش استفاده می‌شود در نتیجه واضح است که باعث صافی موهای شما نمی‌شود و از آن گذشته به دلیل عدم استفاده از اتوی مو، ماندگاری زیادی هم ندارد. می‌توان این‌طور جمع‌بندی کرد که کراتین گرم باید حتما در مرکز کراتینه و توسط یک شخص متخصص انجام بشود و برای افرادی مناسب است که موهای وز و بد فرمی دارند و می‌خواهند موهای لخت و صافی داشته باشند اما کراتین سرد را می‌شود در خانه انجام داد و به کسانی پیشنهاد می‌شود که بیشتر به سلامتی موهای خود اهمیت می‎دهند و به دنبال صاف شدن موها نیستند.
پروتئین تراپی و احیا مو

فواید استفاده از کراتین سرد

  • عدم نیاز به اتوکشی و آسیب به موها
  • مناسب برای موهای بسیار خشک و آسیب دیده
  • آب رسانی و رطوبت رسانی
  • کمک به تثبیت رنگ موها
  • مناسب برای موهای رنگ نشده جلوگیری از ریزش موها
  • هزینه‌ی کم‌تر در مقایسه با کراتین گرم
  • نرم و ابریشمی شدن موها
  • کمک به درمان موخوره

عوارض کراتین سرد

  • صافی و لختی ندارد
  • عدم ماندگاری
  • نیاز به تکرار هفتگی برای رسیدن به سلامت کامل موها

کراتین مو چیست

بهترین مواد کراتین سرد

مواد کراتین سرد با برندهای مختلف در بازار موجود هستند که هر کدام برای نوع خاصی از مو مناسب هستند و با کیفیت‌های متفاوت قیمت‌های متفاوتی دارند. برندهایی مثل Brasil Cacau (برزیل کاکائو)، Global ، unico amazonliss، Rio، keraplex و Gold Label از بهترین برندهای مواد کراتینه سرد در بازار هستند. توجه داشته باشید که برای خرید مواد کراتینه باید حتما از اصل بودن آن مطمئن بشوید. مواد کراتینه تقلبی در بازار بسیار زیاد هستند که تشخیص آنها به سختی ممکن است.

مراحل انجام کراتین سرد بدون اتوکشی

با انجام مراحل زیر می‌توانید بهترین نتیجه را پس از انجام کراتین سرد بگیرید:

  1.  ابتدا موها را با شامپوی مخصوص کراتین بشویید. این شامپوها پولک‌های موجود در کوتیکول مو را باز می‌کنند تا موها بتوانند به راحتی مواد تقویتی را جذب کنند.
  2. آب اضافی موها را بگیرید و وقتی فقط کمی نم در موها باقی مانده بود مواد کراتین سرد را روی موها بمالید و بعد از ماساژ دادن به آرامی و با دقت موها را شانه کنید تا مطمئن بشوید که همه‌ی موها به مواد آغشته شده‌اند. البته توجه کنید که در این مرحله ابتدا ساقه و سپس ریشه‌ی موها موادگذاری شوند.
  3. یک کلاه پلاستیکی سرتان کنید و حدود 20 دقیقه با باد گرم سشوار روی تمام موها بگیرید. در این مرحله می‌توانید برای اثر بخشی بهتر از سشوار کلاهی استفاده کنید.
  4. کلاه را از سرتان بردارید و با باد سرد سشوار موها را خنک کنید.
  5. موها را با آب سرد بشویید
  6.  آب موها را با حوله بگیرید و سرم تثبیت کننده‌ی کراتین روی موها بزنید و ماساژ دهید.
  7. موها را براشینگ کنید. در این مرحله می‌توانید تاثیر کراتین سرد را روی موهایتان ببینید.
  8. تا چهار روز موهایتان را نشویید.
  9. اگر از شامپوهای فاقد سولفات استفاده کنید کراتین سرد تا سه ماه ماندگاری دارد.

قیمت کراتین مو

مدت ماندگاری کراتین سرد

هر چند کراتین سرد نسبت به کراتین گرم دوام کم‌تری دارد اما با مراقبت درست و استفاده از شامپوهای فری سولفات تا 3 ماه ماندگاری خواهد داشت.

نکات مهم ماندگاری کراتین سرد

نکات زیر به ماندگاری کراتین سرد کمک می‌کنند:

  • برای فیکس شدن کراتین سرد تا چهار روز موهایتان را نشویید.
  • حتما از شامپوی فری سولفات استفاده کنید.
  • بلافاصله موهایتان را رنگ نکنید. رنگ کردن تاثیر کراتین سرد را از بین می‌برد.

کراتین مو در سالن زیبایی سانا اصغری

**برای رزرو نوبت کراتین مو در سالن سانا اصغری با شماره 02126115007 تماس بگیرید.**

**آدرس سالن سانا اصغری:** کامرانیه شمالی نبش لواسانی غربی ساختمان بالای بانک پارسیان یا (ساختمان شماره یک کامرانیه)ط ۲ واحد ۱۰ سالن زیبایی سانا اصغری

**با کراتین مو در سالن سانا اصغری، زیبایی موهای خود را تضمین کنید.**
کراتین اندرزگو

لیلا سلامی
لیلا سلامی

متخصص کراتین سالن زیبایی سانا اصغری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چجوری میتونم کمکت کنم؟
ارسال پیام