علت تغییر رنگ مو بعد از کراتینه

علت تغییر رنگ مو بعد از کراتینه
در این مقاله چه چیزهایی یاد می گیریم؟

ممکن است از اطرافیانتان شنیده باشید که کراتینه کردن رنگ مو را خراب می‌کند یا بعد از کراتینه، رنگ موهایشان تغییر کرده است، اما در واقع این یک تفکر غلط است! کراتینه کردن در بیشتر مواقع به دلیل ترمیم بافت و بهبود سلامت موها باعث زیباتر شدن و درخشان‌تر شدن رنگ موی شما می‌شود و به ندرت اتفاق می‌افتد که افراد بعد از کراتینه کردن از تغییر رنگ موهایشان ناراضی باشند.
شاید بهتر است این‌طور توضیح بدهیم که در بعضی از افراد، مواد شیمیایی موجود در کراتین با مواد شیمیایی موجود در رنگی که از قبل روی موها بوده‌است واکنش نشان داده و باعث کمی تغییر رنگ در موها می‌شود. مثلا ممکن است موها کمی روشن‌تر یا کمی مات‌تر بشوند که اصلا ناخوشایند نیست.
اگر موهای شما بکر هستند و رنگ طبیعی خودشان را دارند، کراتین مو هیچ تغییری در رنگ موهای شما ایجاد نمی‌کند. اما اگر موهایتان را رنگ کرده‌اید و قصد کراتینه کردن دارید و احتمال تغییر رنگ موها شما را نگران کرده است این مقاله برای شما مفید خواهد بود.

 

چند روز بعد از کراتین میشه رنگساژ کرد

چه موهایی بعد از کراتینه تغییر رنگ می‌دهند؟

اگر موها را به دو دسته‌ی رنگ شده و رنگ نشده تقسیم کنیم گروه اول با هر زمینه‌ی رنگ مویی می‌توانند با خیال راحت موهایشان را کراتینه کنند. مواد موجود در کراتین روی موهای رنگ نشده هیچ تاثیری ندارد. اما گروه دوم یا موهای رنگ شده که اکثر خانم‌ها در این گروه قرار می‌گیرند، باید پیش از کراتینه کردن کاملا در مورد تغییر رنگی که ممکن است اتفاق بیفتد اطلاع داشته باشند تا با اطمینان درباره‌ی موهایشان تصمیم بگیرند.
به جز موهایی که مشکی، قرمز یا بلوند یخی شده‌اند بقیه‌رنگ‌ها مثل طیف رنگ‌های قهوه‌ای،کاراملی، عسلی و شکلاتی بعد از کراتینه تا دو درجه تغییر رنگ خواهند داشت و روشن‌تر خواهند شد. علت این مساله صاف و لخت‌تر شدن موها است که باعث روشن‌تر به نظر آمدن موها می‌شود. البته این تغییر رنگ ابدا آزار دهنده نیست و ممکن است اگر فرد کم دقتی هستید متوجه آن نشوید. در پایان نمی‌توان منکر تغییر رنگ غیر منتظره و چند درجه‌ای در بعضی موارد خاص شد. پیشنهاد ما برای جلوگیری از این اتفاق، انتخاب یک شخص متخصص برای انجام کلیه‌ی کارهای تراپی مو و به ویژه کراتینه است. انجام اصولی تراپی مو و رعایت نکاتی که در ادامه‌ی مقاله به آن اشاره می‌کنیم احتمال تغییر رنگ مو بعد از کراتینه را به حداقل می‌رساند.

راهکارهایی برای جلوگیری از تغییر رنگ مو بعد از کراتینه

هرچند تغیرر رنگ مو بعد از کراتینه بسیار کم و در حد دو درجه است اما راهکارهایی برای جلوگیری از همان مقدار اندک تغییر رنگ وجود دارد:
هرچقدر مواد کراتینه فاقد مواد شیمیایی قوی باشد و در ترکیباتش از مواد طبیعی استفاده شده باشد احتمال تغییر رنگ بعد از کراتین کم‌تر است.
مراقبت‌های بعد از کراتین و استفاده از شامپوهای فاقد سولفات و مواد شیمیایی علاوه بر کمک به ماندگاری کراتین، از تغیرر رنگ موها جلوگیری می‌کند.
استفاده از پیگمنت بنفش در رنگ‌ها از زرد شدن موها بعد از کرایتنه جلوگیری می‌کند. در ترکیب بعضی از مواد کراتینه و پروتئینه پیگمنت بنفش وجود دارد.
بهتر است بین رنگ کردن و کراتینه کردن 10 تا 15 روز فاصله باشد که در صورت آسیب بیشتر به موها ممکن است تا 30 روز افزایش پیدا کند.
استفاده از دمای پایین‌تر اتو در کنار افزایش تعداد دفعات اتوکشی، یکی از مهم‌ترین راهکارهای جلوگیری از تغییر رنگ مو بعد از کراتینه است.
بعد از کراتین کردن از تماس موهایتان با عواملی مانند آب شور و آفتاب تا حد ممکن جلوگیری کنید. آب شور و آفتاب دو عامل مهم در تغییر رنگ موها بعد از کراتینه هستند و ماندگاری کراتین را نیز از بین می‌برند.
مواد کراتینه با برندهای مختلف در بازار موجود هستند که هر کدام دستورالعمل خاصی برای استفاده دارند. در صورتی‌که دستورالعمل‌های گفته‌شده به طور مثال زمان لازم برای اعمال مواد روی موهای رنگ شده، نحوه‌ی اتوکشی، شستشو و… با دقت رعایت بشوند احتمال تغییر رنگ را به شدت کاهش می‌دهد. کراتینه اصولی در یک سالن زیبایی معتبر با افراد متخصص احتمال تغییر رنگ مو را کاهش ‌می‌دهد.

برای جلوگیری از تاثیر کراتین بر رنگ مو، قبل از کراتینه رنگ کنم؟

انجام کراتینه پیش از رنگ کردن موها به دلیل کاهش ماندگاری یا حتی از بین بردن کامل اثر کراتین، کاملا اشتباه است و توصیه می‌شود اگر قصد دکلره یا رنگ کردن موهای خود را دارید پیش از کراتین کردن آنها را رنگ کنید و بعد از حدود 15 روز کراتینه را انجام بدهید. این کار باعث می‌شود آسیب‌های دکلره و رنگ کردن با کراتین جبران بشوند و شادابی و درخشندگی به موهای شما بازگردد. خبر خوشحال کننده این‌که نگران تغییر رنگ موهای خود هم نباشید. سالن‌های تخصصی کراتینه حتما به شما پیشنهاد می‌کنند که از رنگ موی یک یا دو درجه تیره‌تر استفاده کنید تا بعد از کراتینه به رنگ موی دلخواهتان برسید.

کراتین مو در سالن زیبایی سانا اصغری

**برای رزرو نوبت کراتین مو در سالن سانا اصغری با شماره 02126115007 تماس بگیرید.**

**آدرس سالن سانا اصغری:** کامرانیه شمالی نبش لواسانی غربی ساختمان بالای بانک پارسیان یا (ساختمان شماره یک کامرانیه)ط ۲ واحد ۱۰ سالن زیبایی سانا اصغری

**با کراتین مو در سالن سانا اصغری، زیبایی موهای خود را تضمین کنید.**

لیلا سلامی
لیلا سلامی

متخصص کراتین سالن زیبایی سانا اصغری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چجوری میتونم کمکت کنم؟
ارسال پیام