چند وقت بعد از کراتین میشه دکلره کرد؟

در این مقاله چه چیزهایی یاد می گیریم؟

داشتن موهای روشن و سالم دغدغه‌ی بسیاری از خانم‌هاست. برای روشن کردن مو از مواد دکلره استفاده می‌کنیم و برای جبران خشک و خشن شدن موها، کراتین مو معجزه می‌کند. اما مشکل از آنجایی شروع می‌شود که رشد موها غیر قابل کنترل است! یک ماه از بلوند کردن موها نگذشته که موهای تیره لابه‌لای موهای رنگ شده خودنمایی می‌کنند و دیگر جذابیت و زیبایی قبل را ندارند. از طرفی دوست داریم موهایمان را دوباره روشن کنیم و از طرف دیگر نمی‌دانیم دکلره‌ی موی کراتین شده چه عواقبی دارد؟ اگر شما هم برای دکلره کردن موهای کراتینه شده‌ و سالمتان بر سر دو راهی قرار گرفته‌اید تا پایان این مقاله با ما باشید.

کراتین تراپی چیست و اهمیت آن

برای پاسخ به سوال کراتین تراپی چیست ابتدا لازم است بدانیم کراتین چیست؟ کراتین یک نوع پروتئین اساسی است که به صورت طبیعی در بدن انسان، پوست، ناخن و مو وجود دارد. کراتین موجود در مو نوعی پروتئین مقاوم است که با تامین سلامت مو باعث صافی و درخشش آن می‌شود اما با وجود عوامل مختلف مانند دکلره کردن، رنگ کردن،آلودگی هوا، افزایش سن و از همه مهم‌تر استفاده از لوازم حرارتی فرم دهنده مثل اتوی مو و سشوارها از بین می‌رود و همین باعث خشک و شکننده شدن موها می‌شود. موهای خشک علاوه بر آن‌که زیبایی قبل را ندارند به دلیل گره‌خوردگی هنگام شانه کردن بسیار آزاردهنده هستند. کراتین تراپی درواقع راه حلی برای جبران کراتین از دست رفته‌ و برگردان سلامت به موها است. این روش درمانی، موهای آسیب دیده را دوباره احیا می‌کند و موهای صاف و درخشنده را به شما بر‌می‌گرداند.

تاثیر منفی دکلره بر روی کراتین مو

بدون رودربایستی بگویم: اگر موهای تیره‌ای دارید اما دوست دارید رنگ آن را روشن کنید بدون استفاده از دکلره نتیجه‌ی دلخواهتان را نخواهید گرفت. درواقع ما بیشتر مواقع مجبور به استفاده از دکلره برای رسیدن به رنگ موردنظرمان هستیم. دکلره ماده‌ای است که رنگ طبیعی مو را از بین می‌برد و با بی‌رنگ کردن مو زمینه را برای روشن کردن موهای تیره فراهم می‌کند. اما این ماده‌ی شیمیایی قوی فقط رنگ‌دانه‌های مو را از بین نمی‌برد بلکه با تاثیر بر ساختمان داخلی مو، باعث آسیب‌هایی نیز می‌شود. از طرف دیگر کراتین با پوشش بافت خارجی مو، به ترمیم آن کمک می‌کند. پس می‌توانیم این‌طور نتیجه‌گیری کنیم که دکلره کردن و کراتین کردن مو دو عمل در تضاد یکدیگر هستند. زمانی‌که موهای شما با کراتین‌تراپی سلامت و درخشش اولیه‌ی خودشان را به دست آورده‌اند و ظاهر زیبا و سالمی دارند، دکلره برای نفوذ به بافت داخلی و بی رنگ کردن مو، اولین چیزی که از بین می‌برد کراتین و ظاهر زیبای موهای شماست. پس اگر قصد روشن کردن موهایتان را دارید پیش از هزینه کردن برای کراتین، درباره‌ی روشن کردن یا نکردن موها تصمیم بگیرید.

دکلره کردن مو بعد از انجام کراتینه

کراتینه کردن با هدف احیا یا صافی انجام می‌شود که هر کدام از آنها برای نوع خاصی از مو مناسب هستند. اما در هر دو نوع نتیجه‌ی کار افزایش مقدار کراتین وجود در مو و افزایش صافی و درخشندگش موها است. اما اگر به هر دلیلی مجبور به انجام دکلره بر روی موهای کراتین‌شده هستید باید بدانید که حتما مقداری یا همه‌ی کراتین موهای خود را از دست خواهید داد و دیگر نمی‌توانید سلامت و زیبایی قبل را از موهای خود توقع داشته‌باشید. دکلره کردن بعد از کراتین باعث آسیب به موها می‌شود و خشکی و شکنندگی دوباره به موهای شما بازمی‌گردد.
دکلره کردن مو قبل از انجام کراتینه
با توجه به شیمیایی بودن مواد دکلره، بعد از دکلره کردن موها حالت کشسانی یا اصطلاحا آدامسی پیدا کرده و گاهی شکنندگی غیرقابل تحملی پیدا می‌کنند. این آسیب‌ها علاوه بر تغییر حالت موها، باعث از بین رفتن زیبایی و درخشندگی مو می‌شوند. واضح است که بعد از رسیدن به رنگ دلخواه، هیچ‌کس دوست ندارد با موهای آسیب دیده و وز شده درگیر باشد. کراتین شبیه یک معجزه تمام آسیب‌های دکلره کردن مو را بر طرف می‌کند. پس از کراتین کردن موهای دیگر خبری از کشسانی شدن و شکنندگی موها نیست و شانه کردن موهای ابریشمی و براق لذت‌بخش خواهد بود. متخصصان حرفه‌ای معتقد هستند که به ازای هر بار دکلره باید یک بار کراتین انجام بشود تا آسیب‌های وارد شده به مو جبران گردد.

فاصله بین دکلره و کراتین چقدر باید باشد؟

اولین نکته‌اکه باید به آن توجه کرد این است که باید در مراقبت از موها، انتخاب سالن مو و کیفیت مواد مورد استفاده حساسیت به خرج بدهید و بهترین گزینه ها را برای خود انتخاب کنید. دکلره کردن موها با مواد کم کیفیت ممکن است نتیجه‌ی غیر قابل جبران داشته باشد. اما حتی بعد از انتخاب بهترین مواد در دکلره کردن، موهای روشن شده دیگر رطوبت و شادابی قبلی را نخواهند داشت. کافی است ده تا پانزده روز بعد از دکلره کردن به موهای خود استراحت بدهید و سپس با کراتین کردن شادابی و سلامت را به موهای خود بازگردانید. البته اگر میزان آسیب دیدن موهای شما زیاد است ممکن است لازم باشد تا یک ماه برای کراتین کردن موهای خود منتظر بمانید.

مارک رنگ مو برای موهای کراتین شده

باز هم تکرار می‌کنیم که تا حد امکان بعد از کراتین درمانی، موهای خود را رنگ نکنید. البته رنگ کردن ریشه‌ی موها یا ریشه‌گیری مانعی ندارد و برای کراتین شما مشکلی ایجاد نمی‌کند اما رنگ کردن کل موها را تا جایی که ممکن است به تاخیر بیندازید. با همه‌ی این‌ها اگر به هر دلیلی برای تغییر رنگ موهای خود عجله دارید حداقل ده روز صبر کنید. بعد از رعایت فاصله‌ی ده روزه انتخاب نوع رنگ مهم‌ترین موضوع برای حفظ سلامت موها است. برای رنگ کردن موهای کراتین شده حتما از رنگ‌‌های بدون آمونیاک یا رنگ‌های مخصوص موهای کراتین شده استفاده کنید. اما رنگ موی بدون آمونیاک چیست؟ آمونیاک ترکیبی است که باعث آسیب به کراتین و از بین رفتن صافی مو‌ها می‌شود. برندهای مختلف رنگ‌‌های فاقد آمونیاک تولید می‌کنند که به نسبت رنگ‌هایی که آمونیاک دارند گران‌تر هستند اما خیال شما را از سلامت موهایتان راحت می‌کند. رنگ موهای ارگانیک و گیاهی از نمونه‌هایی هستند که آمونیاک ندارند و برای موهای کراتین شده مناسب هستند اما برندهایی مانند پلت PALETTE، ناتورتینت NATURTINT، Tints Of Nature ، Matrix Socolor ، Logona، پرستیژ، Domacy ، ریتون و مارال هم رنگ‌های مناسبی تولید می‌کنند.

بهترین کراتین برای موهای دکلره شد

انتخاب برند مواد کراتین بسیار مهم است مخصوصا اگر موهای شما دکلره شده و آسیب دیده باشد. یک محصول کراتینه با کیفیت بالا نتیجه‌ی بهتر و بادوام‌تری دارد. به این صورت که شما برای مدت طولانی‌تر،موهای شاداب‌تر و درخشنده‌تری خواهید داشت. از برندهای محبوب و باکیفیت موجود در بازار می‌توان به هونما قهوه تلخ، پرفکت لیس تورمالین، پرایم درمال، فلوراکتیوw2 ، مشکی بلک لاو RP و سنیوریتا بنفش اشاره کرد.

لیلا سلامی
لیلا سلامی

متخصص کراتین سالن زیبایی سانا اصغری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چجوری میتونم کمکت کنم؟
ارسال پیام